/ნ.მუზაშვილი/
XII - კლასი
V შემაჯამებელი მოიცავს გალაკტიონ
ტაბიძის ლექსებს:
„შერიგება“
„მთაწმინდის მთვარე“
„თოვლი“
„სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“
„მე და ღამე“
„ქებათა ქება ნიკორწმინდას“
V შემაჯამებელი
წერის ჩატარების სავარაუდო თარიღი: 30.01.
XII კლასი სახელი , გვარი- --------------
შემაჯამებელი წერა V
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი სამი სავარჯიშო (1-ლი,მე-2 , ე-3 )მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ
ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ექვსი სავარჯიშო (მე-4 ,მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9
) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო ფაქტობრივი
მასალის ფლობას(პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო დავალება (მე-10)-ესე-მოცემულია თეზისის გააზრების, მსჯელობისა
და წერითი უნარების გამოსავლენად.
|
(1)1.რას ადარებს გალაკტიონ ტაბიძე ლექსში „შერიგება“ პატარა
ბავშვს ?
ა)ბულბულს
; ბ) ოქროს წიწილს ;
გ)
მტრედს ; დ) ყვავს .
(1)2.გაიხსენეთ,გალაკტიონ ტაბიძს ლექსი“მთაწმინდის მთვარე“,რისთვის
მზადყოფნას
გამოხვს პოეტი?
გამოხვს პოეტი?
ა)სიკვდილისათვის: ბ)სიცოცხლისათვის ;
გ) თავის მოკვლისათვის
; დ) სიყვარულისთვის.
(1)3 თოვლის რა თვისებით გამოხატავს პოეტი თავის სულიერ
ტკვილს?(„თოვლი“)
ა) სითბოთი ; ბ) სითეთრით;
გ) სიცივით; დ) სისველით .
(1)4 .რომელი ადამიანების ჯგუფს მიაკუთვნებს თავს გალაკტიონ
ტაბიძე ლექსში “სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“?
--------------------------------------------------------------------------------------------
(2)5. გალაკტიონ ტაბიძის ლექსში „შერიგება’’ვკითხულობთ
„ტოტებს ქარისას გადაჰყვა მარტი,
თეთრ ტანსაცმელში მე მოვირთვები
და წავალ ქარში,როგორც მოცარტი
გულში
სიმღერის მსუბუქ ძვირთებით.“
ა) განმარტეთ“ტოტებს
ქარისას გადაჰყვა მარტი“
-----------------------------------------------------------------------------------------
ბ) ვის ედარება პოეტი ლირიკული გმირისა და ბუნების შინაგანი
ჰარმონიის უკეთ გამოხატვის მიზნით?
--------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)6.გაიხსენეთ , პოეტის რა საიდუმლო იცის თეთრმა ღამემ
?(„მე და ღამე“)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)7.რისი სიმბოლოა ზღვა გალაკტიონ ტაბიძის ლექსში „მთაწმინდის
მთვარე“?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. გალაკტიონ ტაბიძის ლექსში „ქებათა ქება ნიკორწმინდას’’ვკითხულობთ:
„მაქვს მკერდს მიდებული
ქნარი, როგორც მინდა.
ჩემთვის დიდებული
სხივი გამობრწყინდა“
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ბ)რას ნიშნავს პოეტის ქნარი ისე აქვს მკერდზე მიდებული,
როგორც უნდა?
------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)9.ჩასვით გამოტოვებული სიტყვა:“ჩემს სამშობლოში მე მოვლე
მხოლოდ............... ლურჯად ნახავერდები.“
---------------------------------------------------------------------------------------------------
(6)10. დაწერეთ ესე ,,გალაკტიონი მარტოსული“
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------–––––––
ტექსტის მაქსიმალური ქულა17
/ნ.მუზაშვილი/ XI - კლასი
VIII შემაჯამებელი
მოიცავს შემდეგ ტექსტებს:
ვაჟა– ფშაველა- ,,გველისმჭამელი“;
ვაჟა– ფშაველა–„ბახტრიონი“
VIII შემაჯამებელი წერის სავარაუდო თარიღი: 11.05.2017წელი
ნ.მუზაშვილი
სკოლა------------------------------------
თარიღი----------------------------------
XI კლასი სახელი
, გვარი-------------------------
შემაჯამებელი წერა VIII
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო
(1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4)მოიცავს
დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი)
შემდეგი ცხრა სავარჯიშო (მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9 , მე-10 , (მე-11 , მე-12 , მე-13) ,
რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო მასალის ფლობასა
და ლიტერატურის თეორიის საკითხების ცოდნას (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე)
;
შემდეგი ორი სავარჯიშო (მე-14 , მე-15) განკუთვნილია საკითხის
გააზრების, მსჯელობისა და წერითი უნარების დასაფიქსირებლად
ბოლო დავალება (მე-16) ემსახურება მართლწერის ნორმების ფლობის წარმოჩენას.
|
(1)1. რატომ ატირდა თოფის ლულას დაყრდნობილი კვირია? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი)
ა)ნაჭრილობევი ასტკივდა;
ბ) მშობლიური კილოს გაგონებამ
გული აუყუჩა ;
გ) თავისი პირადიტანჯვა
გაახსენა ;
დ) დედაბრის დარდი გაიზიარა.
(1)2.რას ამბობდნენ მინდიაზე? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი)
:
ა)ნადირობისას ჯიხვები თვითონ მიდიან მასთანო
;
ბ) თორმეტი წლის მანძილზე ქაჯებს ჰყოლიათ ტყვედ
;
გ) ბრძოლისას მისი ხმალი სასწაულებრივად ელვარებსო
;
დ) საიქიოში იმოგზაურა და წინაპრებისგან მისნობა
ისწავლაო.
(1)3. რა აღუთქვა სუმელჯიმ ლელას? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა)ლაშქართან ერთად ჩუმად
წაიყვანდა ; ბ)მის ნაცვლად აიღებდა თათრების
სისხლს ;
გ)ომიდან თუ ცოცხალი დაბრუნდებოდა,შანშეს
საუკეთესო დასტაქარს მოუყვანდა ; დ))ომიდან
თუ ცოცხალი დაბრუნდებოდა,ცოლად შეირთავდა.
(1)4. რა იყო მიზეზი იმისა,რომ ხევსურები ყველა ბრძოლიდან გამარჯვებულები ბრუნდებოდნენ?
(შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა)მინდია ბელადობდა მათ; ბ) საბრძოლო ხელოვნებაში დაიხვეწნენ;
გ) რიცხობრივად გამრავლდნენ ; დ)რკინის მკვეთელი ხმლების დამზადება ისწავლეს
.
(2)5.ვაჟა– ფშაველას პოემაში ,,ბახტრიონი’’ ვკითხულობთ’:
,,ბევრის ცოდვების მოქმედსა
გადაუბრუნდა გუნება
რა სიბრალულით იმსჭვალვის
მისი ველური ბუნება!’’
ა) ამოიწერეთ გველის ეპითეტი მოცემულ ტაეპში?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) გაიხსენეთ ვის მკურნალობს გველი?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)6. ვაჟა–ფშაველას პოემაში ,,გველის
მჭამელი’’მინდიას თვითმკვლელობის სცენას ვეცნობით:
,,გაშრა ,გაფითრდა, ცრემლი კი
არ მოსდგომოდა თვალებში;
სულ გულში ჩაგუბებულა
და გაბნეულა მკლავებში
ა) გაიხსენეთ, რამ გააშრი და გააფითრა მინდია?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) როგორ აისახება სულიერი მდგომარეობის ზემოქმედება
ფიზიკურ მდგომარეობაზე?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)7. ვაჟა– ფშაველას პოემაში ,,გველის
მჭამელი’’ ვკითხულობთ:
,,ფრიალო კლდის თავს სახლი იდგა,
ცას ებჯინება ბანითა,
ირგვლივ მთებია დიდრონი,
აყრილნი სრულის ტანითა,
გადალესილნი თოვლითა,
მოუღალავნი ჯანითა.“
ა) რომელ
მხატვრულ ხერხს ეფუძნება მხატვრული სახე:“ცას ებჯინება ბანითა“?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) როგორი მთებია სახლის ირგვლივ( ამოიწერე ერთ–
ერთი ეპითეტი)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)8.გაიხსენეთ , რას ასახავს
ალეგორიულად: თეთრი ლოგინი, ჭადარი, ქედანი „ბახტრიონში?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(1)9.
გაიხსენეთ , რა არის „კარანახა“?–„ასწია
კარანახასა“
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)10.’)ტროპული მეტყველების რომელი სახეა გამოყენებული
სიტყვებში:“დაადეგ თავზე ამოწვდილ ხმალად!..
---------------------------------------------------------------------–––––––––––––––––––––-
(1)11. გიახსენეთ , როგორ სულთა კავშირი შობს ჭეშმარიტ
სიყვარულს (,,ნიკოლოზ ბარათაშვილი ,,რად ჰყვედრი კაცსა...’’)?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)12. გაიხსენეთ ,რაში მდგომარეობს მინდიას ტრაგედია?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(1)13. განმარტეთ , რა არის მეტაფორა?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)14 . იმსჯელეთ , რაზე მიგვანიშნებს პოემის დასასრული“ეღირსებაო
ლუხუმსა ლასარის გორზე შადგომა!’ (ვაჟა– ფშაველა ,,ბახტრიონი’’)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------––––––––––––––––––––––––––––-
(3)15.შეაფასეთ , კვირიას მოქმედება“ ცოცხალს კი უნდა
ეხუროს ვაჟკაცსა ქუდი თავზედა. სიცოცხლეს აუგიანსა სიკვდილი მიჯობს ხმალზედა“.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(3)16.მოცემულ წინადადებებში იპოვეთ ოთხი შეცდომა ,
შეასწორეთ და მითითებულ ხაზებზე ისე გადაიწერეთ:ჩემი ბებია მე - 81 წელშია, მასზე უტკბილესი
ქალი არ მეგულება, მძიმე ცხოვრება ჰქონდა, მისი ამბავის მოყოლას არ დავიწყებ, თითონაც
არ უყვარს წარსულზე საუბარი.
.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტექსტის მაქსიმალური ქულა-23
/ნ.მუზაშვილი/
XII
- კლასი
VII შემაჯამებელი მოიცავს
კონსტანტინე გამსახურდიას ,,დიდოსტატის მარჯვენას’’
VI I
შემაჯამებელი წერის სავარაუდო თარიღი:23.03.
XII კლასი სახელი , გვარი- --------------
შემაჯამებელი წერა VII
ჩატარების თარიღი––––––––––––––––
ჩატარების თარიღი––––––––––––––––
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი სამი სავარჯიშო (1-ლი
, მე-2 , მე-3 )მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ
ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ექვსი სავარჯიშო (მე-4 ,მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9
) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო ფაქტობრივი
მასალის ფლობას(პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო დავალება (მე-10)-ესე-მოცემულია თეზისის გააზრების, მსჯელობისა
და წერითი უნარების გამოსავლენად.
|
(1)1.როგორი კაცია ავტორის დაკვირვებით,ექვთიმე(სვეტიცხოვლის
მცველი) ?
ა)ისტორიას შეწირული ;
ბ) თავისუფალი და თვისუფლებასაც მოკლებული(ერთდროულად)
;
გ) წარსულიდან აწმყოში მოსული და აწმყოდან წარსულში
გადასულიც (ორი დროის კაცი);
დ) ერთი იმათაგანი,რომლებიც ყველგან საჭირონი არიან, მაგრამ, როცა ადგილზე მივლენ, ზედმეტნი აღმოჩნდებიან .
დ) ერთი იმათაგანი,რომლებიც ყველგან საჭირონი არიან, მაგრამ, როცა ადგილზე მივლენ, ზედმეტნი აღმოჩნდებიან .
(1)2.გაიხსენეთ,როგორ აღითქვამს ექვთმე(სვეტიცხოველს:
ა)როგორც ღვთის სახლს; ბ)როგორც ისტორიის სულს ;
გ) როგორც დიდი
ხელოვნების ქმნილებას ; დ) როგორც საკუთარ
სხეულს.
(1)3.რა ეჭვი დაბადა ნადირობისას მამამზე ერისთავის დაკარგვამ?
ა) რომ ის
დაიღუპა ; ბ) რომ
ის გაიპარა;
გ)რომ მას
ტყეში გზა აებნა; დ)რომ ის ნადირთან
ბრძლაში დასახიჩრდა .
(1)4 .რას წარმოადგენს სასახლის დუმილი ფხოველთა და არაგველთა
ამბოხების გამო?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)5. ა) როგორ მოიქცა ჟამისაგან შეწუხებული გირშელი?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) განმარტეთ“მერმეთუხუცესი.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)6.გაიხსენეთ , რას უწოდებს შავლეგ ტოხაისძე სიფრთხილეს
ჭიაბერის ლოდის გადატანის ეპიზოდში ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)7.რატომ უნდა აჩვენებდეს ბრძენკაცი საზოგადოებას თავს
შლეგად( ფარსმან სპარსის შეგონებით)?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. კონსტანტინე არსაკიძე მიმართავს ლაზებს:
„რას იტყვიან
იბერიელები?მშიშარანი ყოფილანო ლაზები.იცოდეთ,
ყველაზე მეტად ძმების უნდა გერიდებოდეთ,ლაზებო,რადგან არავინ ისე საყვარელი არაა ამ
ქვეყანაზე როგორც დედა, არავინ ისე მოსარიდებელი,როგორც დედის ხსენის თანაზიარნი.“
უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს:
ა)რა ვითარებაში მიმართავს არსაკიძე ამ სიტყვებით ლაზებს?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) ვინ არიან დედის ხსენის თანაზიარნი?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)9.რის ღირსია , არსაკიძისშინაგანი აღარებით, შორენა?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(6)10. დაწერეთ ესე ,,ხელოვნებაა თავად უკვდავება“
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------–––––––
ტესტის მაქსიმალური ქულა-17
/ნ.მუზაშვილი/
XII - კლასი
VI შემაჯამებელი მოიცავს ტიციან ტაბიძისა და გიორგი ლეონიძის ბიოგრაფიას.
ლექსებს:“ნინოწმინდის
ღამე“;
„ყივჩაღის პაემანი“;
„ანანურთან“;
„მყვირალობა“;
„მეწყერი მეწყერს“.
VI შემაჯამებელი
წერის ჩატარების სავარაუდო თარიღი: 28.02.
ნ.მუზაშვილი
ნ.მუზაშვილი
სკოლა-----------------------------------------
თარიღი----------------------------------------
XII კლასი სახელი , გვარი--------------------------------
შემაჯამებელი წერა VI
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4 ) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო
პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ხუთი სავარჯიშო (მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9
) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო ფაქტობრივი
მასალის ფლობას(პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
შემდეგი ორი სავარჯიშო (მე-10 , მე-11)
განკუთვნილია ლიტერატურის თეორიისა და ლექსიკურ (შესიტყვებათა მნიშვნელობის ამოცნობა
კონტექსტის გათვალისწინებით) საკითხთა ცოდნის წარმოსაჩენად;
ბოლო დავალება (მე-12)-ემსახურება
აზროვნებისა და წერითი უნარების გამოვლენას.
|
1 1. 1.(0,5).სად და როდის
დაიბადა ტიციან ტაბიძე? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) 1899 წელს ჭყვიში
; ბ)1837 წელს ჭყვიში;
გ) გ)864წელს წერაქვში დ) 1837 წელს საგურამოში .
2(0,5).რომელი ლიტერატურული ჯგუფის დაფუძნებაში მიიღ მონაწილეობა
ტიციან ტაბიძემ?(შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) „თერგდალეულების“ ;
ბ) „მესამე დასის“;
გ) „ ცისფერი ყანწების“;
დ)“ფუტურისტების“ .
3(0,5).რომელი მწერლის ინიციატივით დაარსდა საქართველოს სახელმწიფო
ლიტერატურული მუზეუმი? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა)
გალაკტიონ ტაბიძის ; ბგიორგი ლეონიძის)
;
გ) ტიციან ტაბიძის; დ)იოსებ
გრიშაშვილის;
4(0,5).რომელი პოეტი იყო გატაცებული ყივჩაყური ლირიკით?
ა) გიორგი ლეონიძე; ბ) ტიციან ტაბიძე;
გ) კონსტანტინე
გამსახურდია; დ)გალაკტიონ ტაბიძე.
5(1).ტიციან ტაბიძე თამუნის წერეთელს მიმართავს:
„არც კი გიცნობდი,არც კი მენახე,
ისე
გხატავდა თამარს ვრუბელი“
რას შეიძლება ნიშნავდეს ის, რომ ავტორი თამუნია წერეთელს
მიხეილ ლერმონტოვის „დემონის“ პერსონაჟ თამარში აიგივებს?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6(1). განმარტეთ,“საქართველოს ლექსის მეხანძარენი“? (ნონოწმინდის ღამე“)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7(1). რას მოასწავებს ყივჩაღის განცხადება“ისევ აღვსდექი“ (ყივჩაღის პაემანი“)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8(1).რის სიმბოლოა“ქვებზე გარჩენილი, ლაყუჩებახეული კალმახი?
(ანანურთან)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9(2). ლექსში „ყივჩაღის პაემანი გიორგი ლეონიძე წერს:
„ხოხბობას გნახე, მიწურვილ იყო
როცა ზაფხული რუსთაველისა,
ნეტამც ბადაგი არ დამელია
და იმ დღეს ხმალი არ ამელესა „
ა)განმარტეთ“ხოხბობა“
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------ბ)აღადგინეთ“ვეფხიტყაოსნის“
ტაეპი, რომლის გამოძახილიც ისმის“ყივჩაღის პაემნის“ ციტირებულ მონაკვეთში?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10(2).ა)რომელი მხატვრული ხერხი გამოიყენება ფრაზაში“კლდე
კლდეს ასკდება“?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ)რომელი მხატვრული ხერხია გამოყენებული სტრიქონში“ზვავს
ღუპავს ზვავი“?
-----------------------------------------------–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
11(1).გიორგი ლეონიძე“მყვირალობაში“წერს:“გახელებული ხარი
ვარ...“ გაიხსენეთ,ანალოგიური სტრიქონი ვაჟას შემოქმედებიდან
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12(6).ყურადღებით წაიკითხეთ
ნაწყვეტი გიორგი ლეონიძის: ყივჩაღის პაემნიდან“
„ ტრამალ და ტრამალ გამოგედევნე,
შემოვამტვერე გზები ტრიალი
,
მცხეთას ვუმტვრიე საკეტურები,
ვლეწე ტაძრები კელაპტრიანი,
მაგრამ თვითონვე დაილეწება,
დაბადებულა ვინც კი ყივჩაღად,
მუზარადიან შენს ქმარს შემოვხვდი,
თავი შუაზე გადამიჩეხა
„
გააანალიზეთ მოცემული
ნაწყვეტი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
·
იმსჯელეთ,“ყივჩაღის
პაემნის“ იდეურ ჩანაფიქრზე მოცემული ციტატის მიხედვით;
·
იმსჯელეთ
ავტორის უმთავრეს სათქმელზე;
·
ისაუბრეთ მხატვრულ ხერხებზე, რომლებსაც მწერალი სათქმელის უკეთ
გადმოსაცემად იყენებს.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტესტის მაქსიმალური ქულა-17
XII კლასი
ავტორი: მუზაშვილი ;VI- შემაჯამებელი.
(პასუხები)
0,5-ქულა
|
|
|||||||||
1-ქულა
|
5.
|
ავტორი თამარის ფენომენს
ლირიკულად აზოგადებს;
|
||||||||
6
|
ნამდვილი
პოეტები,ისინი,ვინც ქართლ ლექსს შემოქმედებითს ცეცხლს უგზნებენ .
|
|||||||||
7
|
ხელახლა დაპირისპირებას.
|
|||||||||
8
|
განწირულობის .
|
|||||||||
9
ა-1ქ
ბ-1ქ
|
ა) ხოხბებზე ნადირობის დრო ;
ბ)“ მოწევნილ იყო ზაფხული,ქვეყნად ამოსვლა მწვანისა“
.
|
|||||||||
10
ა-1ქ
ბ-1ქ
|
ა) მეტაფორა ;
ბ)მეტაფორა .
|
|||||||||
11
|
„ხარს ვგევარ ნაიალაღარს“ ;
|
|||||||||
6-ქულა
|
12
|
მინიშნება : მოსწავლე სამივე მითითების მიხედვით გააანალიზებს
მოცემულ ფრაგმენტს ; მსჯელობას წარმოადგენს ნათლად და მკაფიოდ ; კონკრეტულ საკითხზე
საუბრისას არგუმენტებს გაამყარებს შესაბამისი ტექსტური მასალით .
|
/ნ.მუზაშვილი/ XI - კლასი
VI შემაჯამებელი
მოიცავს შემდეგ ტექსტებს:
ალექსანდრე
ყაზბეგი - ,,ხევისბერი
გოჩა’’
VI შემაჯამებელი
წერის სავარაუდო თარიღი: 14.03.2017 წელი
ნ.მუზაშვილი
სკოლა------------------------------------
თარიღი----------------------------------
XI კლასი სახელი ,
გვარი-------------------------
შემაჯამებელი წერა VI
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი
ოთხი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4)მოიცავს
დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი)
შემდეგი ექვსი სავარჯიშო
(მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9 ,მე-10) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით
, მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო მასალის ფლობასა და ლიტერატურის თეორიის საკითხების
ცოდნას (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო დავალება (მე-11) განკუთვნილია საკითხის გააზრების,
მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად.
|
(1)1. რომელი სიმღერა მიაჩნია ალექსანდრე ყაზბეგს”მედიდურ, ძლიერ და ერთადერთ
სავაჟკაცო სიმღერად,რომელიც სოფელ ყანობში გაისმა? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) ჯვარული ; ბ) ლილეო ;
გ) მრავალჟამიერი
; დ) ჩაკრულო .
(1)2. რა მიზნით წავიდა ონისე გუგუასა და ძიძიას ქორწილში მაშინ, როცა გათენება
უკვე მოახლოებული იყო? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) ძიძიას სანახავად; ბ) ღვინოში რომ ჩაეკლა თავისი დარდი
;
გ) გოჩას ჩაძიებული კითხვებისა დამზერისათვის რომ აერიდებინა თავი ; დ) გრძნობა რომ დაემორჩილებინა, განსაცდელთან
შეხვედრით საკუთარ თავზე გაემარჯვა.
(1)3. რისი მიმანიშნებელი იყო გერგეთის სამების ზარების რეკვა, რომელიც დილაუთენია
გაისმა ხევში? (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) მოხევეეებს ხატის დღეობა
ჰქონდათ;
ბ) მოხევეებს ახალი ხევისბერი
უნდა აერჩიათ ;
გ) გერგეტის ზარები,ჩვეულებისამებრ,ყოველი
დილით უხმობდა;
დ)სამების ეზოში თემთა ყრილობა
უნდა გამართულიყო.
(1)4.ვინ იყო ის ადამიანი,რომელმაც ხევისბერს ხელი შეახო და სიტყვა გააწყვეტინა,ნამეტნავად
იმ დროს, როცა გოჩას ხევის სიწმინდე,“დროშის თავი“, ხელში ეჭირა (შემოხაზეთ სწორი პასუხი’’):
ა) გუგუა; ბ) ძიძია;
გ) ონისე ; დ)დათა .
(1) 5.რა
გადაწყვეტილება გამოიტანა თემის საბჭომ
გუგუას თაობაზე ? (,,ხევისბერი გოჩა“)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 6. ვინ ვის მიმართავს:“მაჩ ეგრე გაიგონე ჩემი
დარიგება? წყეულიმც იყავ,ყველასაგან მოძულებულო, დედმამის საფლავითგან ამომგდებო!..
რა სასჯელი არის, რომ შენ გადაწყვიტოთ!...?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 7.გაიხსენეთ ,რატომ არ თქვა გუგუამ, რისთვის
იყო მთაში და ვისთან ერთად ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. რომელი მხატვრული ხერხის გამიყენებით ქმნის მწერალი
გუგუას პორტრეტს:“წარმოსადეგი,ახალ წვერ –ულვას
აშლილი ყმაწვილი ბიჭი“?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) განმარტეთ ხაზგასმული სიტყვა“ჭაჭმა ბანდული
გაგლიჯა და ფეხიც გამიჭრა
------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)9.ა) რატომ იყვნენ შეიარაღებული ოსები თრუსოს
ხეობაში?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ)
ვის ელოდებოდნენ ისინი?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 10.როგორ გესმით გუგუას ნათქვამი:“ ვაჟკაცი ერთხელ გადაფურთხებულს ვეღარ
ალოკავს“?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(8) 11. დაწერეთ ესე-,,ადამიანი უმაღლესი არსებაა უფლის
ხელით შექმნილ არსთაგან და მას გაცილებით მეტი მოეთხოვება’’
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ტესტის მაქსიმალური ქულა-20
/ნ.მუზაშვილი/
XI - კლასი
VII შემაჯამებელი მოიცავს შემდეგ ტექსტებს:
ვაჟა -ფშაველა
– ბიოგრაფია
ვაჟა -ფშაველა –„ალუდა ქეთელაური“
ვაჟა– ფაშაველა–„ სტუმარ– მასპინძელი“
VII შემაჯამებელი წერის სავარაუდო
თარიღი: 05.04.2017წელი
ნ.მუზაშვილი
სკოლა------------------------------------
თარიღი----------------------------------
XI კლასი
სახელი , გვარი-------------------------
შემაჯამებელი წერა VII
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი
ოთხი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4)მოიცავს
დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი)
შემდეგი ექვსი სავარჯიშო
(მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9 ,მე-10) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით
, მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო მასალის ფლობასა და ლიტერატურის თეორიის საკითხების
ცოდნას (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო დავალება (მე-11) განკუთვნილია საკითხის გააზრების,
მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად.
|
(1)1.პოემის მიხედვით როგორი კაცია ალუდა ქეთელაური (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) „კაცია დავლათიანი“
; ბ)“ვერავინ უყვა ავია“
;
გ) „ფაერს არა ჰკარგავს
მგლისასა“ დ) „გუნება– აღელვებულია“ .
(1)2. რამ მიიქცია კლდის ბილიკზე მიმავალი მგზავრის ყურადღება? (შემოხაზეთ სწორი
პასუხი):
ა) ახლი– მახლო მგელი ყმუოდა;
ბ)კლდიდან კლდეზე ვეფხვი
გადახტა
გ) ზევიდან ვიღაც უცნობმა
კლდის ლოდი გადმოააგორა ;
დ) ჭიუხებს მიღმა ,მთვლემარე
სოფელი ელვამ გაანათა .
(1)3.რისი მიღწევა სურდა ალუდას თემთან დაპირისპირებით?’ (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) საკუთარი ძლევამოსილების
დამტკიცება;
ბ)თემისათვის თვალის ახელა და ულმობელი ადათის აღმოფხვრა;
გ) კეთილშობილი კაცის სახელის
დამკვიდრება;
დ)თავისი პრინციპულობისა და უკომპრომისობის წარმოჩენა.
(1)4. რა ემოციას აღუძრავს კლდის პირას მდგარ აღაზას საზარლად ახმაურებული მდინარე?(შემოხაზეთ
სწორი პასუხი):
ა)სწრაფვას სიკვდილისაკენ ;
ბ) სიცოცხლის შიშს;
გ)თანაგანცდასა და ტანატანჯვას
;
დ) სიკვდლის შიშს .
(1)5. გაიხსენეთ , რატომ აცოცხლებს „სტუმარ– მასპინძლის“ ფინალში ვაჟა გმირებს’’?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 6. გაიხსენეთ , რაში მდგომარეობს ალუდა ქეთელაურის, როგორც პიროვნების ტრაგედია?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)7. გაიხსენეთ , როგორ მოექცა მინდია ალუდას მიერ
უარყოფილ მუცალის მარჯვენას ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8.
ა) რომელი მხატვრული ხერხებია გამოყენებული
ალუდას დასახასათებლად“მტერს მისდევს კლდის შავარდენი ჩქარიო“??
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) განმარტეთ ხაზგასმულ სიტყვის მნიშვნელობა „ძაღლებს კი სძინავთ თეოზე“
------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)9. როგორც იცით, ჯოყოლასთან სახლში მისული ზვიადაური
მოხუცმა სტუმარმა იცნო
ა) რატომ ვერ დაუპირისპირდა მოხუცი ზვიადაურს
აშკარად ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) რა ქმედებით შეეცადა მოხუცი ზვადაურის ნახვით
გამოწვეული ბრაზის ჩახშობას?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 10. რომელი მხატვრული გამომსახველობითი
საშუალება გამოიყენება მოცემულ მონაკვეთში
„ნამს ჯერ ბალახზე ეძინა“?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(8) 11. დაწერეთ ესე-,,მაღალზნეობრივი იდეალების დაცვა
ჩვენი ვალია’’
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტესტის მაქსიმალური ქულა-20
/ნ.მუზაშვილი/ XI - კლასი
V შემაჯამებელი
მოიცავს შემდეგ ტექსტებს:
ილია ჭავჭავაძე -
,,განდეგილი’’
ილია ჭავჭავაძე - ,,ოთარაანთ ქვრივი’’
აკაკი წერეთელი–„პოეტი“
„ქებათა– ქება“
„ქართული პატრიოტობა“
„აღმართ– აღმართ“
„გამზრდელი“
V შემაჯამებელი წერის სავარაუდო
თარიღი: 20.02.
2017 წელი
ნ.მუზაშვილი
სკოლა------------------------------------
თარიღი----------------------------------
XI კლასი სახელი , გვარი-------------------------
შემაჯამებელი წერა V
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო
(1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4)მოიცავს
დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი)
შემდეგი ცხრა სავარჯიშო (მე-5, მე-6 , მე-7 , მე-8 , მე-9 , მე-10 , (მე-11 , მე-12 , მე-13) ,
რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო მასალის ფლობასა
და ლიტერატურის თეორიის საკითხების ცოდნას (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე)
;
შემდეგი ორი სავარჯიშო (მე-14 , მე-15) განკუთვნილია საკითხის
გააზრების, მსჯელობისა და წერითი უნარების დასაფიქსირებლად
ბოლო დავალება (მე-16) ემსახურება მართლწერის ნორმების ფლობის წარმოჩენას.
|
(1)1. რას იხვეწ–იმუდარებოდა, ხმაამოუღებლად,ოთარაანთ ქვრივი, როცა არჩილთან მიმავალ, ბარგადაკიდებულ შვილს ადევნებდა თვალს?(შემოხაზეთ სწორი პასუხი) :
ა) ერთი მაინც შემომხედოსო;
ბ)ნეტავ უკან დაბრუნდესო ;
გ) ნეტავ, რა ბედი ელისო
;
დ) ნეტავ, როდის ვნახავო.
(1)2.როგორ გესმით ფრაზა:“გარემოების
საყვირი’ (შემოხაზეთ
სწორი პასუხი) :
ა) არსებული ვითარების(სინამდვილის) ხმამაღლა გამომხატველი
;
ბ) გარემოების შესაფერი ;
გ) საყვირით გამოფხიზლებული ;
დ)გარემოებას დაქვემდებარებული .
(1)3. აკაკის აზრით,რა ანიჭებს ამქვეყნიურ ცხოვრებას სრულყოფილებას (შემოხაზეთ
სწორი პასუხი):
ა) მეგობრობაა ; ბ)სიყვარული;
გ)სიმდიდრე; დ)ვაჟკაცობა.
(1)4. რას უწოდებს მწყემსი ქალი განდეგილის ყოფას(შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) მეუდაბნოეობას ; ბ) უწუთისოფლოდ გაძლებას;
გ)სულის ზეობას ; დ)დარდით ავსებას .
(2)5.აკაკი წერეთლის ლექსში „აღმართ– აღმართ’’ ვკითხულობთ’:
,,მივაძახე:ჭინჭარში ნუ ვარდები!..
ნუ გგონია იქ ია და ვარდები!
შეიბრალე თავი შენი ,იცოდე!
მაგ შარბათში საწამლავს სვამ,
იცოდე!
არ მისმინა მწუხარებით დანაგულს,
და დამასო საუკუნოდ დანა გულს!“
ა) რისი სიმბოლოა ჭინჭარში გადავარდნა?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) რომელი მეტაფორული გამოთქმით გამოიხატება ავტორის
ტკივილების განუკურნეობა ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)6. აკაკი წერეთლის ლექსში ,,პოეტი’’ ვკითხულობთ:
,,ეს გული,სარკედ ქცეული,
ბუნების ნათავხედია,
მხოლოდ მის სახეს გიჩვენებთ,
რასაც შიგ ჩაუხედია“
ა) რას ადარებს ავტორი( პოეტი) თავის გულს?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) რომელი ეპითეტით გამოიხატება პოეტის გულის
(თვისებათა) არანაძალადევი, ბუნებრივი წარმომავლობა?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)7. აკაკი წერეთლის ლექსში ,,ქართული პატრიოტობა’’ ვკითხულობთ:
,,მაგრამ ესენი სუყველა
თი აღარ მექნა ხელადა,
წიხლსა ვკრავ შინაურობას
და გავიჭრები ველადა.
დავეწაფები გულით კვასს,
გავსისინდები ქაშითა,
და, კუჭად გადაქცეული,
გულს დავიფარავ ფაშვითა!“
ა)განმარტეთ შინაურობისათვის წიხლის კვრა;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) ამოიწერეთ ტექსტში გამოყენებული ბარბარიზმები
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)8.გაიხსენეთ , რა მდგომარეობაში
იმყოფებოდა გამზრდელთან მისული საფარ– ბეგი? ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)9. გაიხსენეთ
, რით ჰგავს ერთმანეთს აკაკი წერეთლის ლექსის“ქართული პატრიოტობა“ და გრიგოლ ორბელიანის ლექსის „იარალის“ სულისკვეთება?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)10. გაიხსენეთ , აკაკი წერეთლის ლექსის“აღმართ–აღმართ“ ვის ემონება
პოეტის სატრფო?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)11. რით იყო ცნობილი საფარ– ბეგის გამზრდელი,ჰაჯი–
უსუბი?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)12,რომელ მხატვრულ ხერხს იყენებს ავტორი მწყემსი
ქალის სიმშვენიერის გადმოსაცემად:“ეშხითა მფრქვევსა მის შავსა თვალებს თვით ცეცხლი
სითბოს ეცილებოდა?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)13. განმარტეთ , რა არის ჰიპერბოლა?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)14 . იმსჯელეთ , თუ რა სიმბოლური დატვირთვა აქვს ჭინჭარს
ლექსში“აღმართ– აღმართ“
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(3)15.შეაფასეთ , ჰაჯი– უსუნის მოქმედება“სასიკვდილო
მე ვარ მხოლოდ,რომ კაცად ვერ გამიზრდიხარ( გამზრდელი’’).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(3)16.მოცემულწინადადებებში იპოვეთ ექვსი შეცდომა ,
შეასწორეთ და მითითებულ ხაზებზე ისე გადაიწერეთ: პოეტის 2-ე გამოსვლა ნაკლებათ ეფექტური აღმოჩდა , თუმცა მაყურებელის
ინტერესი არ განელებულა , უფროდაუფრო გაძლიერდა
; საფინალო სიტყვამ კი ყველას ცრემლი მოგვარა .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ტექსტის მაქსიმალური ქულა-24
No comments:
Post a Comment